Szín- és bábművészeti ág
Az alapfokú és a továbbképző művészetoktatás keretében folyó színházi-bábszínházi nevelés lehetőséget biztosít a színművészet-bábművészet iránt vonzódó tanulók képességeinek fejlesztésére, ismereteik gyarapítására, művészeti kifejező készségeik kialakítására, a művészeti szakterületen való jártasság megszerzésére és gyakorlására, figyelembe véve a tanulók érdeklődését, életkori sajátosságait, előzetes színházi-dramatikus tapasztalatait.
A képzés lehetővé teszi a színművészet területén a minél változatosabb dramatikus tevékenységformákban való részvételt; a színpadi megjelenítés törvényszerűségeinek megismerését; differenciált feladatokon keresztül a dramatikus technikák és a színházi konvenciók megismerését, azok széles körű alkalmazását;
- az alapvető színpadtechnikai eljárások megismerését; a színjáték kulturális tradícióinak megismerését;
- a tanulók drámával és színházzal kapcsolatos fogalmi készletének, aktív szókincsének bővítését;
- azt, hogy a tanulók az élet más területein elsajátított ismereteiket, készségeiket a színjátékban is alkalmazni tudják;
- minél több élő és felvett színházi előadás – köztük társaik által készített produkciók – megtekintését;
- a színházi-drámai formával való kísérletezést, továbbá a színjátéknak mint művészi kommunikációs formának megtapasztalását,
- azt, hogy a tanulók egyénileg és csoportosan előadást tervezhessenek, létrehozhassanak, illetve a létrejött előadást bemutathassák; a közös alkotómunka örömteli együttlétét;
- az önkifejezést;
- az önértékelést annak érdekében, hogy a tanulók képessé váljanak saját eredményeik felismerésére, és azokat a színházi tanulmányaik során hasznosítani is tudják.
A képzés lehetővé teszi a bábművészet területén a minél változatosabb bábos tevékenységformákban való részvételt;
- a bábos és maszkos játékok kulturális tradícióinak megismerését;
- a bábszínpadi megjelenítés törvényszerűségeinek megismerését (pl. tér, idő, kép, ritmus, tempó stb.);
- az alapvető bábszínpadi technikák megismerését;
- a bábjátékos technikákkal való kísérletezést, továbbá a bábjáték mint művészi kommunikációs forma megtapasztalását,
- a tanulók bábjátékkal kapcsolatos fogalmi készletének, aktív szókincsének bővítését;
- a tanulók képesség és adottság szerinti differenciált foglalkoztatását;
- az önkifejezést;
- az önértékelést annak érdekében, hogy a tanulók képessé váljanak saját eredményeik felismerésére, és azokat bábos tanulmányaik során hasznosítani is tudják;
- a tanulók másutt szerzett ismereteinek (pl. tánc- és mozgásművészet, dráma, történelem, irodalom, vizuális kultúra stb.) alkalmazását, esetenként integrálását;
- azt, hogy a tanulók egyénileg és csoportosan előadást tervezhessenek, létrehozhassanak, illetve a létrejött előadást bemutathassák;
- minél több élő és felvett bábelőadás – köztük társaik által készített produkciók – megtekintését.
Színjáték tanszak
Iskolánkban az új tanszakfelosztás szerint az előképző 1-2. és az alapfok 1-4. évfolyamon a következő tantárgyakat tanulják növendékeink heti négy óra időtartamban:
Tantárgy | Előképző | Alapfok | |||||
1. | 2. | 1. | 2. | 3. | 4. | ||
Dráma és színjáték | 4 óra | 4 óra | 3 óra | 3 óra | 3 óra | 3 óra | |
Beszéd és vers | – | – | 1 óra | 1 óra | 1 óra | 1 óra |
Iskolánkban az alapfok 5-6. évfolyamon valamint a továbbképző 7-10. évfolyamon a következő tantárgyakat tanulják növendékeink heti négy óra időtartamban:
Tantárgy | Alapfok | Továbbképző | |||||
5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | ||
Dráma és színjáték | 3 óra | 3 óra | 3 óra | 3 óra | 3 óra | 3 óra | |
Beszéd és vers | 1 óra | 1 óra | 1 óra | 1 óra | 1 óra | 1 óra |
Bábjáték tanszak
Iskolánkban az előképző 1-2. évfolyamon, az alapfok 1-6. évfolyamán valamint a továbbképző 7-10. évfolyamán a következő tantárgyakat tanulják növendékeink heti négy óra időtartamban:
Tantárgy | Előképző | Alapfok | |||||
1. | 2. | 1. | 2. | 3. | 4. | ||
Bábjáték | 4 óra | 4 óra | 3 óra | 3 óra | 3 óra | 3 óra | |
Beszéd és vers | – | – | 1 óra | 1 óra | 1 óra | 1 óra |
Tantárgy | Alapfok | Továbbképző | ||||
5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | |
Bábjáték | 3 óra | 3 óra | 3 óra | 3 óra | 3 óra | 3 óra |
Beszéd és vers | 1 óra | 1 óra | 1 óra | 1 óra | 1 óra | 1 óra |